|
Post by Marnix on Jun 1, 2006 6:05:22 GMT -5
1) foto van 2 baby's met bokshandschoenen aan, verzin tittel en leg uit(-->sociale ontwikkeling,van gelder( solitair-->samen spelen),....)
2) foto, mannekes op rij allemaal( net leger-->command style) die allemaal op een bok zitten en oefening doen, tlijkt dat ze allemaal tzelfde moeten doen, bespreek dit ahv schema, da schema gaat over visie/ontwikkeling/periode?/..
3) maak thema les over rome, leg doelen uit,waarom themales...
|
|
|
Post by Cke on Jun 1, 2006 7:42:55 GMT -5
Ieeeeps
1) Foto met een "L" op (zoals diegenen die lere autorijden) met daaronder : Word wat je wil. Zoek een passende titel en situeer in de cursus.
2) Ik kreeg een schema en dan moest ik da verband geven met da schema van Mosston
3) les maken over handbal van werpen op doel tot 2 tegen 1. + hoe zou je dat evalueren
Succes eh mennekes.
|
|
jomme
New Member
|
Post by jomme on Jun 1, 2006 9:04:00 GMT -5
Hier een hoop vragen die nackom en dewill opgesteld hebben vorig jaar. Ik heb examen al afgelegd en mijn vragen kwamen ook uit deze lijst. Succes manne
1) tekening in een vorm van een oog, daarin is een bal en in de bal een manneke....volgens haar: leerling gericht onderwijzen, volgens mij differentiatie......er was niks echt juist, alles hangt af hoe ge het formuleert en bekijkt
2) juist of fout en beargumenteer:
de ordening van leerinhouden in de basisschool heeft niets met de motorische evolutie van de mens te maken
3)periodeplan opstellen voor volleybal 1-1
Yoo, gene zever zenne
1.Een tekening:- een tekening met een L en een kind, de L houdt een bordje vast met de letters 'POES' en vraagt aan de lln wat erop staat, de lln antwoord 'poes'. - tweede tekening eigenlijk juist hetzelfde maar nu staat er 'LOES' en de L vraagt terug wat er staat en de lln antwoord 'loes'. Hier moest ge dus een verband vanuit de cursus. Ik heb geantwoord dat je eerst de letters apart moet kunnen lezen en dan pas een woord enz, en dat het bij het piramidaal model ook zo is, dat ge het ene eerst moet bezitten voordat je evrder kan gaan. Maar zij had het gezien van het punt dat het leerkracht gericht is (Moston).
2. Een foto van een jongen die base-ball speelt. En een schema'ke met mensvisie: lichaamsbeweging maatschappij: lichaams beweging (ik weet het ni tegoei meer). Maar het was iets van het vakconcept van na 1980, dat er veel sporten aangeboden worden en het vooral gericht is op het blijven sporten ...
3. Een evaluatie-tabel beoordelen
vragen: 1: geef een 'titel' bij deze figuur: DVO met wet streepjes errond (dienst voor onderwijsontwikkeling, geef heel de geschiedenis departement enz...)
2: leg uit de horizontale en verticale samenhang van doelen (ofzo) (horizontaal: IG-PG doelen------MC-GVL-SR-PZ= vakoverschrijdend, in elke les proberen waarmaken voor volledige ontw van het kind verticaal: van KS naar LS naar SO = opbouwend van spel tot sportspecifiek,....)
3: maak een periode plan voor acrogym met zelfevaluatieformulier (krijg je erbij) - beginsituatie - IH & PG doelen beschrijven - 5 verschillende thema's met duidelijke doelen - is het een goed evaluatieformulier waarom waarom niet?
nog veel succes! het zijn de laatste
Vraag 1: een foto van een vrouw die gaat bowlen. Ze gooit haar bal echter op de baan met er nog 'n zak rond (gooit bal hard op de grond) Naast haar staat de uitbater die zich kwaad maakt. --> titel zoeken vr de tekening + didactische en opvoedkundige principes.
Vraag 2: Waarom is er gekozen voor de leerstof in de cursus? (verbanden tss de verschillende delen en belangrijkheid van de delen voor een leerkracht LO... micro-macroniveau aanduiden, L & lln weergeven, ....)
Vraag 3: Les uitwerken met als thema Afrika voor 6e leerjaar. Wat denken lln over het thema Wat wil je nastreven met dit thema Wat leren de lln aan vaardigheden, attitudes en kennis
dus bij elke vragen reeks zit ne foto die ge moet uitleggen aan de hand van uwe cursus.
ik had als vraag 1) foto van een mankjeke da blokken plakt op een bar en een hoop blokken aan zijn veietn. leg uit an de hand van de crusus didactiek 2 lO
vraag 2) verbanden zoeken met een tekst en het schema van callaher
vraag 3) lesthema voor vlaamse zwemweek uitwerken op 4de leerjaar. wat en hoe
1. Ik kreeg zo een foto van 2 pinguins die aant pingpongen waren. 1 daarvan had tekstballonnetje met "I'm sorry' en den andere had een balletje op zijn bek... -> nen titel geven voor die foto: ik had iets van: 'sterke en zwakke lln samen, een goede oplossing?' -> ik heb da gesitueerd binnen het hoofdstuk van differentiatie, heterogene groepen en zo...
2. Schema maken van de ganse cursus. Dus dep onderwijs en onderwijsnetten, pijltje nr leerplannen, SWP, DeelSWP, jaarplan, periodeplan, lesvoorbereiding, beginsituatie, leerinhouden, bew. vaardigheden, differentiatie, evaluatie.... Dan vroeg ze om er bep termen bij te plaatsen: macro-, meso- en microniveau, leerkracht, leerling, beleid.
3. periodeplan opstellen ivm uithoudingslopen . beginsituatie + zeggen waarom je dit doet . inhoudsgebonden en persoonsgebonden doelstellingen formuleren . 4 lesthema's uitwerken en je IG en PG doelstellingen er nog es bijplaatsen . hoe ga je dit evalueren?
|
|
|
Post by Chucky on Jun 5, 2006 7:21:07 GMT -5
Wat een tof examen !!!
Maak een les volleybal op ons niveau over het aanleren BH spelen en gebruik differentiatie !
Zeer plezant als ge da bij Nackom moet doen !
Dan een mottig tekeningske met franse tekst bij (wat ik ni verstond) Der was een klein manneke en een groot manneke in ne boksring
En leg de onderwijsstructuur uit in het SO en pas toe op tekst
grttzzz Chucky
|
|
silke
New Member
|
Post by silke on Jun 8, 2006 5:51:36 GMT -5
1. Foto van een goudvis in een lamp. Situeer in de cursus en zoek een gepaste titel.
2. Twee foto's; eerste foto twee jongens, eentje doet vertesprong, de andere loopt; tweede foto een jongen die hinkt met iets in zijn handen. Situeer in welke fase zij hun bevinden en leg uit waarom.
3. Maak een themales rond te land, ter zee en in de lucht.
|
|
chess
New Member
It ain't over untill the fat lady sings!!!
|
Post by chess on Jun 12, 2006 4:04:59 GMT -5
Voor didactiek bij Lambeir,
Dezelfde vragen als die die er al op staan, voor zover als ge daar iets aan hebt!!!
Love
Chess
|
|
siets
New Member
|
Post by siets on Jun 12, 2006 4:53:49 GMT -5
1) dat tekeningske van die vrouw die ne bowlingbal in ne zak werpt en de baas is kwaad. uitleggen volgens onderwijs en didactische principes.
2) waarom is er voor de inhoud van de cursus vakdidactiek 2 LO gekozen ?
3) thema zesde leerjaar over afrika.
Succes iedereen xxxxx
|
|
|
Post by toon on Jun 12, 2006 4:58:31 GMT -5
vraag 1) afbeelding van stripboek van suske en wiske: "de ludieke les". op de tekening wordt lambic overreden.
vraag 2) de video, van in de klas, over de lagere school vergelijken me diene van de kleuterschool. + eventuele overeenkomsten
vraag 3) geg een evalutieformulier. wat voor soort is het, bespreek? kritisch...
|
|
|
Post by wendy on Jun 14, 2006 4:50:43 GMT -5
Hey,
Mijn vragen van didactiek waren:
- tekeningske met DVO op en dan moest ik da uitleggen en situeren binnen meerdere delen van de cursus.
- dan prentje en schema met mens- kindvisie, maatschappijvisie, schoolconcept en curriculum. Da prentje ging over biologisch vakconcept van 1960 en dan moest ik da linken aan da schema.
- dan LV van conditietraining aanpassen via differentiatie kwa leerinhoud.
veel succes wendy 2 LO C
|
|
|
Post by Annischkaaaa on Jun 14, 2006 10:52:38 GMT -5
kakvragen didactiek:
1 tekening leerkracht met leerling op de ééne foto heeft leerkracht bord met poes op op de andere tekening bord met loes
2 foto kindjes basebalA linken aan schema met mens- kindvisie, maatschappijvisie, schoolconcept en curriculum.
3 evaluatieformulier judo beoodelen en verbeteren
succes xxxxxxxxxxxxxxxx
|
|
|
Post by havanna on Jun 14, 2006 10:54:59 GMT -5
1. een tekeningske met een manneke op een ziekenbed en daar een verpleegster bij met een hele grote spuit... en daar stond een zinneke onder: toon wat je kan (zo was't nie helemaal, ma toch iets in dieje aard) 2. een tekstje van chinese kindjes die naar sportscholen gestuurd worden om er voorbereid te worden op de OS: bespreek artikel kritisch en vergelijk met de onwikkelingsmodellen/wetten van de cursus 3. evaluatieformulier: borstomtrek bespreken succes!
|
|
|
Post by zoebal on Jun 15, 2006 4:42:43 GMT -5
vraag 1: een tekeningske van een juf en 2 mannekes op een bank in de klas. waarvan de eene zegt (int engels): heb ik dit wel nodig als ik later toch nie ga verder studeren? (ik had geantwoord met levenslang leren en lln. motiveren)
vraag 2: ge wou een eertse lj evalueren op hun mot vaard. vanuit de 3 fund hoofdcategorieën. ge moest dan uit elke categorie geven wat ge zou evalueren en waarom. en dan hoe ge da zou doen m.b.t. kindvolgsysyteem.
vraag 3: werk themales uit: POLITIE en bespreek (andere leergebieden e.d)
|
|
|
Post by bjoooow on Jun 15, 2006 6:08:41 GMT -5
Nog een paar domme vragen
1. Tekeningske van halve kring met meisjes allemaal. (wij hebben is ooit een extra blad gekregen met artikel over leren in "kringsituatie..., dus da moest ge wat uitleggen denk en dan differentiatie, coeductie..)
2.Vaconcept en evalueren zijn nauw met elkaar verbonden, leg uit en pas toe op volgend tekstje. tekstje was iet tss 2 leerkrachten, de ene had coopertest afgenomen en besloot da lln een slechte conditie hadden, en t 2de gedeeltje was een les korfbal en ze had de lln laten scoren heveel overtredingen er begaan werden en dat er bleek dat lln onsportief waren. Ge moest dit toepassen op het schema met " "rechtvaardiging, doel, methode, evaluatie
3. Een evaluatie beoordelen
Goodluck nog!
|
|
|
Post by Corine on Jun 7, 2010 8:33:53 GMT -5
1) Afbeelding van 2 surfers, één daarvan maakt ondertussen wiskunde-oefeningen. Bijhorende stelling "Bewegend leren creëert voor elke leerling extra bewegingskansen." - Leg uit adhv theoretische kaders en schema's uit uwe cursus. - Geef verschillende argumenten om de stelling te bekrachtigen, te nuanceren, te weerleggen. - Leg concreet uit hoe je dit in je eigen onderwijspraktijk kan aanpakken.
2) Twee afbeeldingen die je grondig moet uitleggen adhv theoretische kaders of schema's uit de cursus + situeren binnen de piramide van Gallahue.
3) Maak een lessenreeks (3 lesplannen) waarin je rond zelfstandig leren in de lagere school werkt.
Good luck!!
|
|
|
Post by Giooo on Jun 10, 2010 14:36:15 GMT -5
1) Stelling: "Een kind dat altijd alles geeft wat het heeft, verdient altijd een 10"
Bespreek deze stelling aan de hand van de didactische kaders uit de cursus.
2) Wat is het verschil tussen een motorische vaardigheid en een motorische eigenschap? Hoe kan men de vaardigheden indelen (uitleggen Shirley, Gallagher en Gallaghue)? Situeer de afbeelding binnen deze indelingen (Windsurfer).
3) Evaluatietabel wedstrijd badminton 1-1
a) Wat is vind jij goed of fout aan deze evaluatie? Beargumenteer je antwoord! b) Welk soort evaluatie is dit?
(Eigenlijk heel het stuk van evaluatie uitleggen!!!)
|
|