|
Post by bjooow on Jan 18, 2006 5:33:58 GMT -5
Yes, das altij wel een feest bij den Delen...
Mijn vragen:
1. Tekening waar je LZP moet op aanduiden en verplaatsing t.o.v ruimte en eigen lichaam
2. Wet van behoud van impulsmoment uitleggen, toepassen op salto en pirouette + 2 eigen voorbeelden
3. Argumenteer: De bal volgt een kogelbaan na het uittrappen van de keeper als gevolg van een magnus-effect. Atmosferische tegenwind beinvloed dit effect.
GOgoGOgoooooow!
|
|
jomme
New Member
|
Post by jomme on Jan 18, 2006 6:11:24 GMT -5
Den delen is ne neige vind ik tijdens het mondeling, is beter meegevallen dan ik dacht.
1. Beschrijf de baan van het zwaartepunt in de ruimte en in het lichaam op de onderstaande tekening (springplank, spreid over bok, terug in trampoline en rollen over de plint)
2. De vraag met, waarom dat een velg en een massief wiel met dezelfde massa toch een andere snelheid krijgen als je ze van een berg af rolt? Hoe zou je het oplossen als je ze even snel wil laten gaan zonder iets aan de massa te veranderen. antwoord: massa is dichter en beter verdeeld naar de draaias dus massief wiel heeft minder traagheidsprincipe. Oplossing: velg vierkantswortel straal
3. Een sprong in de trampoline met een impulsmoment met de wijzers mee en een gehurkte salto in de lucht en met de armen een schijrotatie met de wijzers mee zal de teveel aan rotatie nog vermeerderen. antwoord fout
greetz
|
|
|
Post by Chucky on Jan 18, 2006 6:50:53 GMT -5
1. Zo de zwaartepunten aanduiden en zeggen hoe da ze verplaatsen (ruimte en lichaam)
2. de verhoudingen van de assen geven en uitleg bij geven (en voorbeeld)
3. stelling: een koorddanser is in metastabiel evenwicht wanneer hij zich verplaatst. Hij gebruikt een evenwichtsstok om zijn zwaartepunt te verlagen.
|
|
|
Post by Siets on Jan 18, 2006 7:32:50 GMT -5
vraag 1: baan van het zwaartepunt bepalen. Is dit werkelijkheid of niet ? vraag 2: leg het Bernoulli effect uit met sportvoorbeelden vraag 3: halve draai in de minitrampoline. De springer molenwiekt met zijn armen om toch rond te geraken in zijn draai. Waar of niet waar ?
xxxx
|
|
dloer
New Member
|
Post by dloer on Jan 18, 2006 11:06:10 GMT -5
1. Twee tekeningen waar da ge het LZP moest bepalen en de verandering van het LZP tav ruimte en eigen lichaam bespreken. 2. Bespreek de drie rotatieassen van het menselijk lichaam in gestrekte toestand en geef aan wat de gevolgen hiervan zijn tijdens de zweeffase. (dit laatste is oa het voorbeeld van die geschroefde salto, gelijktijdige rotatie rond diepte en breedte as) 3. Stelling juist/fout. Een koorddanser bevindt zich in een metafysisch evenwicht, een stok gebruikt hij om zijn LZP te verlagen.
|
|
chess
New Member
It ain't over untill the fat lady sings!!!
|
Post by chess on Jan 18, 2006 12:11:42 GMT -5
Die eerste vraag is bij iedereen hetzelfde, alleen andere poppekes. -tweede vraag: Leg uit het traagheidsmoment van een massapunt, hoe toon je ht aan met een experiment, en waarom is het nogal zinloos om dit te bepalen voor een sporter. -derde vraag: een uitspraak van een lkr.: Salto: zo ver mogelijk omhoog springen en wachten tot op het hoogste punt om de draaiing in te zetten.
Love Chess
|
|
|
Post by Wendy on Jan 19, 2006 9:06:28 GMT -5
Mijn vragen van biomechanica waren:
- baan van het zwaartepunt weergeven bij een combinatieoef. van turnen. - wet van bernouille uitleggen a.h.v. voorbeeld en dan voorbeelden uit de sport geven en uitleggen. - Stelling: bij een halve draai in een minitrampoline gaat iemand die hoog springt kringelbewegingen maken met de armen om rondgedraaid te geraken ( bij de landing)
Voila dit waren ze
Wendy
|
|
koene
New Member
|
Post by koene on Jan 19, 2006 16:15:00 GMT -5
Vragen:
1) LZP aanduiden en beschrijving baan in ruimte en lichaam 2) Uitleggen over welk fenomeen de 'floater' opslag bij volleybal gaat + dit toepassen op volleybal + enkele vb. 3) Net voor de landing plooit een verspringer zich dubbel... Heeft hij hiermee wel winst in afstand want de baan van het LZP in de ruimte ligt vast...
|
|
|
Post by tumblingbart on Jan 20, 2006 0:40:47 GMT -5
Den delen is ne neige vind ik tijdens het mondeling, is beter meegevallen dan ik dacht. 1. Beschrijf de baan van het zwaartepunt in de ruimte en in het lichaam op de onderstaande tekening (springplank, spreid over bok, terug in trampoline en rollen over de plint) 2. De vraag met, waarom dat een velg en een massief wiel met dezelfde massa toch een andere snelheid krijgen als je ze van een berg af rolt? Hoe zou je het oplossen als je ze even snel wil laten gaan zonder iets aan de massa te veranderen. antwoord: massa is dichter en beter verdeeld naar de draaias dus massief wiel heeft minder traagheidsprincipe. Oplossing: velg vierkantswortel straal 3. Een sprong in de trampoline met een impulsmoment met de wijzers mee en een gehurkte salto in de lucht en met de armen een schijrotatie met de wijzers mee zal de teveel aan rotatie nog vermeerderen. antwoord fout greetz Ik snap niets van het 2de deel van uw 2de vraag jomme en uw antwoord daarop eigenlijk ook niet. Zoals ik de vraag interpreteer is het niet mogelijk om dat wiel even snel te laten gaan zonder iets aan de massa te doen (tenzij de helling van het velgwiel groter te maken maar dat is helemaal niet de bedoeling uiteraard). Ge moet iets doen met de massa! Of de massa verminderen OF de massa van het globale wiel dichter bij de rotatie as brengen zonder iets aan de straal van het wiel te doen. khoop dat iemand mijn omslachtige beschrijving snapt?! laat maar weten!
|
|
|
Post by tumblingbart on Jan 21, 2006 5:37:47 GMT -5
Aaah neee,
Ik ben inderdaad verkeerd, De straal van het velgwiel verkleinen is de oplossing.
|
|
|
Post by wim on Jan 22, 2006 12:00:20 GMT -5
een wiel wa is da
|
|
|
Post by tumblingbart on Jan 22, 2006 13:29:19 GMT -5
das da ding wa nie werkt als da 4 hoeken heeft
|
|
|
Post by Kat rijn on Jan 24, 2006 10:28:27 GMT -5
mijn vragen: 1) lichaamszwaartepunt bepalen 2) verschil tussen schijnrotatie en echte. Voorbeelden geven en ook hoeksalto bespreken. 3) stelling: shot op doel bij voetbal. bij een bal met veel effect maakt de bal rare capriolen... (zoiets in de aard toch). Ze was alleszins fout!
|
|
|
Post by wim on Jan 25, 2006 7:00:49 GMT -5
ah cava da wa ze gebruike bij et voetballe dus thx!!
|
|
|
Post by AutoExcarse on Jan 4, 2019 18:58:36 GMT -5
Когда автомобильное стекло покрывается трещинам и потребуется замена, то вам в сТО два вида Автостекла : старое и новое. Выбирайте. Лобовые стёкла от авто, как и любые другие авто зап. части машины, делятся на оригинальные и от производителей третьих фирм. Уникальные автомобильного стекла выпускаются либо на производстве, занимающемся выпуском автотранспорта, либо у подрядчиков автоконцерна, выпускающих запасные части по лицензии завода, те что напрямую устанавливаются в производимые авто. Авто магазин Фуяо занимается продажей Автомобильные стёкла по всем городам России. Установкой Автомобильных стёкл Занимается наша фирма. Полировка автомобильных стёкл. Очень известным дефектом модного машины считается утеря лобовым стёкло от авто прозрачности из-за потёртостей, царапин, как правило, от стеклоочистителей. В угоду собственной безопасности пассажиров компании-производители производят автостекла из довольно мягких видов стекла, что и делает этот пробел популярным. Частые повреждения лобовых стёкл от автомобиля бывают: незначительные, глубокие, средние повреждения. ACC Glass Industry Group устанавливает автостекла как на отечественные, так и на зарубежные авто а также на габаритные автомобили. Наша компания изготовляет авто стёкла под заказ. Официальный центр ремонта задних стекол лобовое стекло автомобиля
|
|